2016

Grundejerforeningen Gunilshøj Vest.


Nyhedsbrev pr. 09-06-2016. samt indbydelse til Skt. Hans

Vedlagt referat fra generalforsamling d. 13.04.2016.

Der var valg til bestyrelsen, og på det efterfølgende møde konstituerede bestyrelsen sig som følger:

Formand: Frederik Gregersen Gunilshøjvej 248
Næstformand: Stefano Indraccolo Gunilshøjvej 267
Bestyrelsesmedlem: Fini Pedersen Gunilshøjvej 253
Bestyrelsesmedlem: Troels Lund Gunilshøvej 240
Kasserer: Verner Pedersen: Gunilshøjvej 259

Suppleanter:

Ulrik Eskerod, Gunilshøjvej 238

Jesper Raalskov, Gunilshøjvej 244

Fællesarealerne og muligheden for shelters.

Der blev ofret en del penge på fællesarealerne, da disse blev etableret. Vi i bestyrelsen kan kun opfordre beboerne til at bruge dem så meget så muligt.
Der var også forslag fremme omkring opførelse af shelters på et eller flere af fællesarealerne. Bestyrelsen har som sådan intet imod dette, men set i bakspejlet hvor områderne de bliver brugt, må dette give en vis "bekymring" Bestyrelsen opfordrer interesserede i at stemme dørklokker og lave et oplæg, som præsenteres for bestyrelsen.

Skt. Hans

Der var forslag fremme omkring, at Skt. Hans skulle "flytte" rundt på de forskellige fællesarealer år for år. Af praktiske årsager har vi bestyrelsen besluttet, at vi fortsætter med at afholde Skt. Hans på fællespladsen ved hestemarken.

Sankt Hans afholdes derfor igen i år på hestemarken, hvor bestyrelsen er vært med pølser, skumfiduser, snobrød samt øl og sodavand. Vi mødes på hestemarken kl. 18:30 - bålet tændes kl. 19:00

Haveaffald.

Der bliver fortsat smidt haveaffald bag ved skuret for enden af Gunilskov. Derudover er der også smidt haveaffald i skovområdet nord for hesteskoen. Det skal understreges at haveaffald naturligvis skal afleveres på genbrugspladsen. Er der stemning for en container til haveaffald, samt et professionelt firma til vedligeholdelse af områderne, må der påregnes en ekstra opkrævning ifm. kontingentet på 500,- pr. husstand.


Nabohjælp.

Der indkøbes Nabohjælp skilte, som opsættes ved alle stikvejene

Med venlig hilsen Bestyrelsen 

Overskrift 1

Generalforsamling

13. april 2016

Referent: Carina Uhrskov Iversen (Gunilsskov 1)

Antal deltagere: 12 + bestyrelsen

Formanden byder velkommen

Karen Buhl (Gunilshøjvej 275) vælges til dirigent

Indkaldelse til og tidspunktet for generalforsamlingen følger vedtægterne, hvorfor den er lovlig.

Bestyrelsens beretning for det forløbne år:

Igen et stille år uden de store udfordringer. Vejene er fejet af kommunen (2015). Og brøndene blev tømt lige efter sidste generalforsamling. Det var en god Skt. Hans trods regn – arrangementet gentages selvfølgelig igen i år.

Den sidste grund i ny-udstykningen (indenfor foreningen) har netop påbegyndt byggeriet.

Skolestien: Der er sat bomme op, hvilket virker til at have haft en effekt, også ift. bilkørslen på selve stien.

Hvem ejer stien?: Den asfalterede del er ejet af Bach Byg – delen uden asfalt er ejet af Kilsgaard. Ved henvendelse til Bach omkring vandproblemer er der ingen respons. Et tilfældigt møde med én fra Tvind fører til informationer om, at de har repareret stien, med det resultat at vandet nu føres til os (på trods af at det var Kilsgaard, der burde have lavet det). Verner har lavet render, så man kan færdes der, men vi kan ikke rigtig komme igennem til hverken Bach eller Kilsgaard. Kommunen undersøger, hvad der kan gøres. Der arbejdes fortsat på en mere stabil løsning.

Stamvej har indtil nu været Bachs, men er nu kommunens.

Klipning af græs: Jens og Verners arbejde er værdsat, og de tager gerne et år mere. Verner og Jens har ryddet op i kvas og grene, hvilket vi siger tak for. Hvis en professionelt skulle udføre samme arbejde som de to, ville det koste 500 kr ekstra pr husstand om året.

Lidt om 2016: Ejerne op mod ny-udstykningen (udenfor foreningen) har modtaget brev om, at der er sket ulovlig fældning. Der er lavet en henstilling til kommunen (fra nogle grundejere) om, at dette ikke er i orden. Frederik har (som privat person) henstillet til, at der findes en løsning på dyrehegnet, da der helt nede i hullet er rigtigt vådt, og vi som naboer, bør gøre opmærksomme på det, så der kan tages hånd om det i tide.

Vi har fået ny leverandør på snerydning. Det gav fra start et lidt højere niveau, men der er nu lavet en ny aftale, som rammer mere vores behov og økonomi. Der ryddes ved 5 sm sne, og ved isslag saltes der straks. Leverandøren er nu RL Skovservice.

Bemærkninger/spørgsmål:

Der opfordres til at beboerne om især ”Højen” hjælper med at rydde/lue omkring borde/bænke sæt osv. Verner klarer ”Rundingen” og Jens stykket ved ”Hestemarken” (for egen regning). ”Højen” blev tidligere holdt rigtigt pænt, men det er faldet lidt bort.

Er der behov for ekstra faciliteter på fællesarealerne, så giv gerne bestyrelsen besked. Det besluttes at Skt. Hans fremover holdes på rundtur på de forskellige fællesområder. I år bliver det på ”Højen”.

Vandproblemer ned til Fyrresvinget (problem drøftet sidste år): Der er heller ikke her nogen respons fra Bach. Grundejeren har ingen mulighed for at påvise, at det skyldes forhold, der kan tillægges foreningen, og der gøres derfor ikke yderligere i sagen.

Haveaffald ved skoven var blevet pænt efter et stort arbejde fra Jens’ side, men nu er det et problem igen. Der er tidligere vedtaget forbud, og det skal opretholdes. Det er haveejerens eget ansvar at komme af med sit haveaffald mv, og det skal IKKE ske på fællesarealet. Der sættes evt skilt op omkring forbuddet.

Aflæggelse af regnskab:

Det udsendte regnskab gennemgås:

Vedligeholdelsen er lidt højere i år, da der er blevet gået mere i bund med tingene.

Sne: Lidt højere grundet ny udbyder. Der er lavet ny og mere økonomisk fornuftig aftale.

Der er i år overført 28.550 kr. til vejfonden. Sidste år var der tre vejfonds-konti. De 2 af dem er nu slået sammen, og når den sidste ”låste” konto ophører, samles fonden på en konto.

Der er forespurgt efter bedre renter i to banker, men der er ingenting at komme efter. Der må ikke investeres for pengene.

Vedtagelse af budget og fastsættelse af bidrag:

Se det udsendte budget. Der er ingen bemærkninger.

Bestyrelsens foreslår, at vi fortsætter med samme kontingent og vejfondsbidrag: Det vedtages

Valg af bestyrelsesmedlemmer samt suppleanter til bestyrelsen:

Bestyrelsen:

Verner (nr. 259) og Troels (nr. 240) er på valg og genvælges.

Suppleant:

Ulrik (nr. 238) genvælges.

Valg af revisor samt revisorsuppleant:

Revisor: Carina (nr. 1) genvælges.

Suppleant: Jesper (nr. 244) genvælges.

Eventuelt:

Stykket af Gunilsskov, som nu fortsætter til det nye område: Pt. Ejet af foreningen, men der er tvivl om, hvorvidt kommunen overtager eller om der skal findes en fordelingsnøgle mellem vores forening og den forening, der forventes at blive dannet i det nye område.

Der er ønske om, at der kunne komme mere liv på fællesområderne. Ønsker til hvad og hvordan de kan benyttes kan indgives til bestyrelsen, gerne via hjemmesiden. Der har tidligere været meget lidt interesse for yderligere faciliteter på områderne, men behovet/lysten kan jo have ændret sig. Der er forslag om et shelter på et af områderne.

Nabohjælp skilte: Bestyrelsen opfordres til at investere i flere af de store nabohjælp skilte, så hver stikvej kan få et skilt. Dette i håb om, at det kan have en effekt på alle de uønskede besøg, der er i området for tiden Det tages til efterretning.

Det takkes for god ro og orden.

Overskrift 1

GUNILSHØJ VEST

NYHEDSBREV

Marts 2016

Det er ved at være tid til generalforsamling. Denne afholdes:

Onsdag d. 13. april 2016 kl. 19:00 i den lille sal i Virklund fritidscenter

Dagsorden samt budget er vedlagt.

Vi håber på et godt fremmøde, da de bestyrelsesmedlemmer som er på valg,

modtager genvalg.

På sidste generalforsamling vedtog vi at henlægge 25% af kontingentet til

Vejfonden dette

foreslår bestyrelsen fastholdt.

Bestyrelsen foreslår desuden, at kontingentet fastholdes på 1500 kr./år.

Vi glæder os til at se jer til generalforsamlingen onsdag d. 13. april 2016

Bestyrelsen vil være vært med øl, sodavand og kaffe.

Med venlig hilsen

Bestyrelsen

Generalforsamling

Grundejerforeningen Gunilshøj Vest

Onsdag den 13. april 2016 kl. 19.00

i Virklund Fritidscenter (den lille sal)

Dagsorden:

Valg af dirigent.

Bestyrelsens beretning for det forløbne år.

Aflæggelse af regnskab.

Vedtagelse af budget og fastsættelse af bidrag.

Valg af bestyrelsesmedlemmer samt suppleanter til bestyrelsen.

Verner

Nielsen Gunilshøjvej 259 genopstiller

Troels

Lund Gunilshøjvej 240 genopstiller

Ulrik

Eskerod Gunilshøjvej 238 genopstiller

Valg af revisor samt revisorsuppleant.

Carina

Uhrskov Iversen Gunilsskov 1 modtager genvalg som revisor

Jesper

Raalskov Gunilshøjvej 244 modtager genvalg.

Eventuelt.

Nyeste kommentarer